איך לזהות ציור מופשט?

תוכן עניינים

ציורים מופשטים יכולים להיות תוספת נפלאה לכל חדר. לא רק שהם מוסיפים צבע ומרקם, אלא שהם גם מעוררים רגש. אבל איך לזהות ציור מופשט? אם אתה מחפש אמנות מופשטת לבית או למשרד שלך, הנה כמה טיפים וטריקים שילמדו אותך איך לזהות ציור מופשט אמיתי:

מהי אמנות מופשטת?

לפני שנצלול לאיך לזהות ציור מופשט, חשוב להבין מהי אמנות מופשטת. באופן כללי, הכוונה היא ליצירות שנוצרו ללא כל ייצוג או הפשטה של מציאות או אובייקטים בעולם הטבע. חשבו על זה כעל צורת ביטוי שבה האמן מעוות בכוונה צורות וצבעים כדי ליצור משהו שבולט מהייצוגים המסורתיים של החיים. בעוד שישנם סוגים שונים של יצירות אמנות מופשטות, כמו פוסטמודרניזם ואקספרסיוניזם, כל הצורות שואפות ליצור משהו חדש ושונה מיצירות אמנות מסורתיות.

איך לזהות ציור מופשט?

כעת, לאחר שעברנו על היסודות של יצירות אמנות מופשטות, בואו נסתכל כיצד תוכל לזהות אחת כזו באופן אישי. דרך אחת לדעת אם ציור הוא מופשט היא על ידי התבוננות בצבעים ובצורות שלו. אם הצבעים אינם מציאותיים או אם הצורות/הדמויות נראות מעוותות, רוב הסיכויים שמדובר בציור מופשט. בנוסף, אם הציור נראה כאילו יש בו אלמנטים שיכולים לייצג משהו במציאות, אבל יש לו גם חלקים שלא ממש הגיוניים ביחד, כמו שני עיגולים שחופפים זה את זה, אז זה יכול להיות גם סימן ליצירה מופשטת. לבסוף, תסתכל מקרוב על הרכב היצירה. לציורים מופשטים יש לרוב שכבות על גבי שכבות של צבעים ומרקמים שאולי לא בהכרח הגיוניים יחד אבל עדיין מתאחדים כיצירה אחת מגובשת.

ציור מופשט על קנבס

שימוש צורה וקווים

ציורים מופשטים כוללים לרוב צורות וקווים ייחודיים שאין להם משמעות או מטרה ספציפית. צורות אלו עשויות להיות גיאומטריות או אורגניות יותר בטבען, אך הן יהיו מסודרות בצורה מעניינת שמושכת את העין. הקווים בין הצורות יכולים להיות מעוקלים, ישרים או כל דבר שביניהם. המפתח הוא לחפש קומפוזיציה שלא נראית הגיונית במונחים של ציור ייצוגי מסורתי.

שימוש בצבע

סימן היכר נוסף של ציור מופשט הוא השימוש בצבע. אמנים בוחרים לעתים קרובות צבעים בהירים ותוססים המנוגדים זה לזה בדרכים מעניינות. לפעמים האמנים משתמשים בצבעים אלו ליצירת אשליה של עומק או תנועה בתוך הציור. פעמים אחרות, הם עשויים לשמש כדי להדגיש אלמנטים שונים בתוך היצירה. לא משנה איך משתמשים בו, צבע ממלא תפקיד חשוב בהפיכת אמנות מופשטת לבולטת מצורות אחרות של ביטוי חזותי.

מרקם

ציורים מופשטים רבים כוללים גם משטחים בעלי מרקם המוסיפים שכבה נוספת של עניין ליצירה. מרקם זה יכול להגיע ממגוון מקורות כגון טכניקות יישום צבע, חומרי קולאז' כמו בד או נייר, או אפילו חפצים שנמצאו כמו אבנים או קונכיות המודבקות על הבד עצמו. מרקם מוסיף מימד ועומק לכל יצירת אמנות ויכול לתת לה תחושה ייחודית המייחדת אותה מפריטים אחרים באוסף.

ציור מופשט המבטא את הרגשות של הצייר

מדריך לסוגים שונים של ציורים מופשטים

אם אתה אוהב את הרעיון של ציור מופשט אבל לא יודע מאיפה להתחיל? אין עוד מה לחפש, אמנות מופשטת היא דרך לאמנים לחקור, לבטא ולייצג את הרעיונות או הרגשות שלהם מבלי לצייר תמונה מציאותית או ייצוגית. סוג זה של אמנות מקיף מגוון רחב של סגנונות וטכניקות, כך שהבנת הסוגים השונים של ציורים מופשטים תעזור לך לבחור את זה המשקף בצורה הטובה ביותר את האישיות והסגנון שלך. בוא נסתכל על כמה מהסוגים השונים של ציורים מופשטים:

קוביזם

הקוביזם הופיע בתחילת המאה ה-20 כתגובה לצורות מסורתיות של יצירות אמנות כמו אימפרסיוניזם וריאליזם. יצירות אמנות קוביסטיות מורכבות בדרך כלל מצורות גיאומטריות בשילוב עם צבעים מקוטעים, זוויות, קימורים וקווים היוצרים פרספקטיבות מרובות בתוך קומפוזיציה (יצירה) אחת. כמה ציירים קוביסטים בולטים כוללים בינהם את פבלו פיקאסו וז'ורז' בראק שהשתמשו בטכניקה זו כדי ליצור אמנות שדחתה מושגים מסורתיים כמו פרספקטיבה, מימדיות וצורה לטובת צורות מופשטות שאילצו את הצופים לפרש את מה שמתואר בדרכם הייחודית.

אקספרסיוניזם מופשט

אקספרסיוניזם מופשט משלב אלמנטים גם מהקוביזם וגם מהתנועות האקספרסיוניסטיות יחדיו על מנת לתאר את הרגש באמצעות צורות לא ייצוגיות. אמנים כמו מארק רותקו יצרו יצירות בקנה מידה גדול עם צבעים עזים שנועדו לעורר רגשות עזים מהצופים ללא כל נושא מזוהה או דימויים מוכרים בעבודותיהם. סוג זה של ציור מדגיש את התנועה באמצעות משיכות המכחול התנועתיות שלו, המעניקות לו תחושה אנרגטית אך בלתי צפויה הלוכדת את המצב הרגשי של האמן בזמן יצירתו.

אומנות שדות הצבע

אומנות שדות הצבע הוא סוג של אמנות מופשטת שבה הצבע הוא המוקד העיקרי ולא הצורה. לעתים קרובות הוא מורכב מבדים גדולים עם שדות רחבים של צבע אחיד. סוג זה של ציור מופשט יכול לעורר רגשות כמו שמחה או עצב בהתאם לצבעים בהם משתמש האמן. ציורי שדה צבעוניים נהדרים להוספת חיוניות לחדר מבלי לתפוס יותר מדי מקום.

משלוח חינם מאמזון

בקנייה מעל 49 דולר תהיו זכאים למשלוח חינם מאמזון.

*מומלץ לסנן את המוצרים לפי זכאות למשלוח חינם.