ציורים ריאליסטיים מול ציורים אבסטרקטיים

תוכן עניינים

מה זה ציורים ריאליסטיים?

ריאליזם הוא אחת מצורות הציור העתיקות והפופולריות ביותר בעולם. ציורים ריאליסטיים מנסים לתאר אובייקטים וסצינות כפי שהן נראות במציאות, כאשר כל הפרטים והצבעים שלהן מתלכדים במדויק. ציור ריאליסטי יכול להיות משימה קשה, והוא דורש רמה גבוהה של מיומנות ודיוק מצד האמן.

עם זאת, ריאליזם הוא אינו רק ציור של דברים כפי שהם נראים. מדובר גם בהעברת התחושה או מצב הרוח של הסצנה המתוארת. ציור ריאליסטי צריך להיות מסוגל להעביר את הצופה אל העולם שהאמן יצר. ניתן לעשות זאת באמצעות שימוש באור וצל, צבע ועבודת מכחול.

אמנם ציורים ריאליסטיים יכולים להיות יפים להפליא, אבל לא תמיד קל ליצור אותם. נדרשת מידה רבה של מיומנות ותרגול כדי לשלוט בסוג זה של הציורים. זאת גם אחת הסיבות שכל אחד יצייר את אותה תמונה בצורה קצת שונה. זה אחד הדברים אשר נותנים ייחודיות לציורים ריאליסטים.

ציור ריאליסטי של פרח

מה הופך ציור לציור מופשט (אבסטרקטי)?

אנשים רבים מניחים שכל הציורים שאינם מציאותיים הם מופשטים, אבל זה לא המקרה. ישנם אלמנטים רבים ושונים שיכולים להפוך ציור למופשט, כגון שימוש בצבע, צורות וקווים. ציורים מופשטים מעוררים לרוב תחושה או מצב רוח אצל הצופה, במקום לתאר סצנה או אובייקט ספציפי. ניתן לפרש אותם בדרכים רבות, ולעתים קרובות יש להם משמעויות או מסרים נסתרים.

ציורים אבסטרטיים נוצרים בדרך כלל מתוך כוונה להיות אקספרסיביים ומעוררי מחשבה, במקום פשוט להיות אסתטיים. מה שהופך ציור לציור מופשט תלוי באמן, ואין כללים קבועים. עם זאת, ישנם כמה אלמנטים נפוצים שנמצאים לעתים קרובות בציורים מופשטים. אלה כוללים שימוש בצורות גיאומטריות, צבעים וקווים. לעתים קרובות נעשה שימוש בצורות גיאומטריות ליצירת תחושה של סדר ומבנה בציור מופשט. הצבעים משמשים לעתים קרובות כדי ליצור מצב רוח או תחושה מסוימים אצל הצופה. הקווים משמשים ליצירת תנועה ועומק בציור מופשט. לציורים מופשטים יש לרוב משמעות או מסר נסתרים שהאמן מנסה להעביר. 

מדוע ציורים מופשטים צוברים פופולריות?

אנשים נמשכים לעתים קרובות לפשטות של ציורים מופשטים ולאופן שבו הם גורמים להם להרגיש דברים. אין תשובה נכונה או לא נכונה כשמדובר באמנות, וזו הסיבה שאנשים נמשכים לרוב לציורים מופשטים. ניתן לפרש אותם בדרכים רבות ואתה יכול למצוא בהם משמעות משלך. ציורים ריאליסטיים, לעומת זאת, הם לרוב מילוליים יותר ויכולים להיות פחות פתוחים לפרשנות. זה יכול להיות דבר טוב או רע, תלוי בהעדפות האישיות שלך. 

ציורים אבסטרטיים

ההבדל בין ציורים ריאליסטיים לציורים מופשטים

אז מה ההבדל? ציורים ריאליסטיים הם אלה שמתארים אובייקטים או סצנות בעולם הטבע כפי שהם נראים בעין, ואילו ציורים מופשטים הם כאלה שלא בהכרח מתארים משהו טבעי, אלא מתמקדים בצבעים ובצורות, ציורים מופשטים יכולים להתפרש בכמה דרכים ואילו הציורים הריאליסטיים הם בדרך כלל בעלי משמעות אחת ברורה.

רוב האנשים חושבים שציורים ריאליסטיים טובים יותר כי הם מראים איך העולם באמת נראה. עם זאת, ציורים מופשטים יכולים להיות יפים לא פחות ולפעמים אפילו יותר. הכל תלוי בסגנון של האמן ובמה שהוא מנסה להעביר בעבודתו.

ציורים ריאליסטיים הם בדרך כלל פשוטים יותר וקלים להבנה. הצופה יכול לראות מיד מה הציור אמור לייצג. ציורים מופשטים, לעומת זאת, יכולים להיות קשים יותר לפירוש. ייתכן שהצופה יצטרך לקחת צעד אחורה ולהסתכל באמת על הציור זמן מסויים כדי לנסות להבין את משמעותו.

גם לציורים הריאליסטיים וגם לציורים המופשטים יש משיכה ייחודית משלהם. זה מסתכם בסופו של דבר בהעדפה האישית שלך לגבי סוג הציור המועדף עליך.

ציור אבסטרטקי

הטכניקות השונות המשמשות בריאליזם ובהפשטה בציורים

ציורים מופשטים מורכבים לרוב מצורות גיאומטריות ואינם מבוססים על המציאות. ציורים ריאליסטיים, לעומת זאת, מנסים לייצג אובייקטים וסצנות כפי שהן מופיעות בעולם הטבעי, במציאות.

גם ריאליזם וגם הפשטה הן גישות תקפות לציור, ולכל אחת מהן היתרונות הייחודיים שלה. ריאליזם יכול לעזור לאמנים להביע את העולם הסובב אותם בצורה אמיתית, בעוד שהפשטה יכולה לאפשר להם לחקור את המחשבות והרגשות הפנימיים שלהם באמצעות צבע וצורה.

ציורים ריאליסטיים מבוססים על אובייקטים וסצנות ממשיות. כדי ליצור ציור ריאליסטי, אמן ישתמש לעתים קרובות בתמונות ייחוס או בחפצים מהחיים האמיתיים כמודלים. לאחר מכן הוא ינסה לשחזר את התמונות הללו בצורה מדויקת ככל האפשר, תוך שימוש בטכניקות כמו הצללה ופרספקטיבה כדי להעניק לציורים שלו איכות כמו בחיים האמיתיים.

בעוד שציורים ריאליסטיים יכולים להיות מפורטים ומדויקים להפליא, הם יכולים גם לצרוך זמן עבודה רב למדי. הסיבה לכך היא שאמנים חייבים לשים לב לכל היבט של הקומפוזיציה שלהם, החל מהצבעים המשומשים ועד לאופן שבו האור נופל על היצירה.

ציורים מופשטים, לעומת זאת, אינם מבוססים על המציאות. במקום זאת, הם מורכבים מצורות, צבעים וקווים שמתחברים יחד ליצירה שלמה מלוכדת. אמנים מופשטים משתמשים לרוב בעבודותיהם כדי לבטא את המחשבות והרגשות הפנימיים שלהם, במקום לנסות לשחזר תמונה מהעולם האמיתי.

בניגוד לריאליזם, הפשטה אינה מחייבת אמנים לדבוק בכללים או הנחיות ספציפים. משמעות הדבר היא שציורים מופשטים יכולים להיות הרבה יותר חופשיים ואקספרסיביים מאשר עמיתיהם הריאליסטיים. עם זאת, לצופים יכול להיות גם קשה להבין מה ציור מופשט אמור לייצג.

משלוח חינם מאמזון

בקנייה מעל 49 דולר תהיו זכאים למשלוח חינם מאמזון.

*מומלץ לסנן את המוצרים לפי זכאות למשלוח חינם.